Cornelie Weller van Publicis One: “Ik word heel blij van tevreden werknemers”

Cornelie Weller
Foto: Privéfoto

Cornelie Weller is als Chief Media & Integration bij Publicis One verantwoordelijk voor een aantal media en creatieve bureaus waaronder Starcom, waar zij de afgelopen twee jaar CEO van was. In 2015 won het bedrijf mooie prijzen, waaronder een AMMA Award voor Mediabureau van het Jaar. Ook 2016 was een succesvol jaar voor Starcom. Weller vertelt over de kracht van het bureau en haar rol binnen het bedrijf.

“Ik weet niet hoe jullie het doen, maar iedereen is zo ontzettend hard aan het werk en toch doen ze dat met een big smile”, dat zei een nieuwe talent van Starcom ooit tegen Weller. Ze legt uit hoe ze dat doet: “Ik ben graag een goede werkgever voor mijn mensen. Ik zorg dat ik ze kan laten ontwikkelen en dat ik daarmee ook bereikbaar voor hen ben om bijvoorbeeld te overleggen waar ze tegenaan lopen. Zo kan ik zoveel mogelijk mensen helpen met groeien in hetgeen waar ze al goed in zijn. Je kunt mij daarom ook niet blijer maken dan met een tevreden werknemer. Ik ben zo trots op het team dat is opgebouwd. We hebben heel enthousiaste, trotse en betrokken talenten in dienst.”

Het Publicis One-team werkt aan mooie campagnes voor grote klanten, waaronder de Belastingdienst, Nestle, Mercedes en Samsung. “Veel diversiteit dus”, vertelt Weller. “De strategie voor het benaderen van consumenten, omdat de blauwe brief van de Belastingdienst verdwijnt, is heel anders dan als we als de opdracht krijgen om de nieuwste telefoon van Samsung over de brug te brengen. We kijken met onze klanten trouwens naar alle boodschappen die zij de wereld in willen brengen; waar vind je de doelgroep en hoe kun je die het beste aanspreken? Het is hierbij belangrijk dat we van toegevoegde waarde zijn voor de consument, dat we relevantie bieden.”

Voordat Weller CEO werd bij Starcom en vervolgens de functie Chief Media & Integration bij Publicis One vervulde, heeft ze een lange weg bewandeld en via deze weg al lerende ontdekt waar haar kracht ligt. “Ik ben een beetje per toeval terechtgekomen in de reclamewereld, namelijk via een stageplek bij TBWA. Daar ben ik in vaste dienst gebleven als mediaplanner. Daarna heb ik ook gewerkt als media-adviseur voor onder andere ABN AMRO en Schiphol. Ik merkte al snel dat er in dit vak veel inhoudelijke mensen werken; pure strategen, creatievellingen en sterke accountmanagers. Dat is eigenlijk niet hetgeen waar ik heel goed in ben. Ik ben goed in teams en organisaties bouwen, mensen in hun kracht zetten en dat doe nu al 22 jaar in dit vak.”

Reacties